fredag 6 november 2009

Veckosummering v.45

Den här veckan har vi börjat med Flash.

Det är skönt att ha börjat med något nytt efter att ha suttit med hemsidorna flera veckor. Det var kul att göra hemsidor men jag blev lite less på kodandet.

Jag tycker att grunderna i Flash har varit både lätta och lite krångliga att lära sig. Flash har många knappar som är likadana som i andra adobe-program och därför känner man igen en hel del. Men det är också mycket som är helt nytt.

Flash verkar vara ett smidigt program på så sätt att man kan göra mycket, och få mycket att hända, men det finns relativt lätta sätt att göra det på.

Jag tycker redan jag börjar få lite koll på Flash och hoppas att jag efter den här kursen ska kunna använda det utan problem. Även om det säkert alltid finns nya saker att lära sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar