måndag 16 november 2009

Veckoreflektering

Kom på att jag inte skrivit någon veckosummering för förra veckan.

Förra veckan gick den mesta av tiden åt till att lära mig mer om Flash och få mer grepp om vad man egentligen gör. Jag tycker att Flash i sig är ganska roligt att jobba med och att det alltid är kul när man får något att bli som man vill. Däremot kan jag tycka att det blir lite tråkigt och begränsande ibland för jag varken gillar eller är duktig på att teckna och det känns som att det är ett ganska stort plus om man är duktig på det när det handlar om Flash. Vi började också med actionscript förra veckan. Där känns allt oklart och snurrigt men det kanske blir mer begripligt när vi börjar med projekten och kommer jobba mer med olika script. Det känns svårt att lära sig att koda på ett nytt sätt när jag nyss lärt mig koda hemsidor. Och inse att det är precis som när man kodar hemsidor, det finns massa olika kommandon men man vet inte alltid vad de gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar