söndag 29 november 2009

Och ännu en veckouppdatering

Men den här gången för vecka 48 då.

Den här veckan har vi bara ägnat åt vår flash-produktion. Vi delade upp arbetet mellan oss och eftersom jag inte är så duktig på själva målandet i flash ville jag gärna stå över den biten. Jag började därför att skriva ihop texterna som skulle talas in som speakers. Sen spelade Linnéa in de olika speakerserna(heter det verkligen så?) och Linnéa hade också målat våran figur i flash och då började jag ljudsynkronisera olika delar. Vi har jobbat på väldigt bra denna veckan tycker jag och samarbetet mellan oss har funkat bra. Lite problematiskt att vi inte haft någon lärare närvarande varken onsdag, torsdag eller halva fredagen. Som tur är finns det ju folk i klassen som oftast kan hjälpa till. Men jag tycker inte att det är meningen att de personerna ska behöva lägga massa tid på det egentligen utan det ska finnas lärare närvarande. På fredageftermiddag när vi skulle börja länka ihop allt så fick vi tyvärr problem som vi inte kunde lösa, och som ingen annan kunde lösa heller så nu sitter vi helt enkelt fast.

Själv så tycker jag ändå att jag lärt mig en hel del om flash i veckan och fått mer grepp om hur flash funkar. Problemen kommer ju tyvärr när man ska börja skriva script. Eftersom det inte känns som vi lärt oss script ordentligt. Men animera, skapa movieclips, och massa annat man kan göra i flash börjar som sagt bli mycket klarare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar